Pages

9 juni 2008

Utflyktshelg

2 kommentarer:
 
Ännu en härlig helg med perfekt väder har passerat (eftersom både Mårten och jag varit lediga idag räknas måndag också som helg). Sist hade vi mycket att göra med kalas och firanden och spenderade det mesta av helgen inomhus så den här gången var vi ute så mycket vi bara kunde. I lördags började vi med att åka på vernissage i Rögle, Linas och min konstdebut, och allt gick så bra som jag hade hoppats. Mina små monster mottogs väl och hade till och med fått varsin pelare att visa upp sig på. (Fler monsterbilder kommer i nästa inlägg.)

Minimonster på hög nivå

Efter vernissagen spelade vi minigolf, jag kom tvåa - woho, och sedan avslutade vi kvällen med grillning. Söndagen spenderade vi hos mamma och B i deras stora trädgård. Vi spelade skumgummibollstennis och jätteplockepinn och svalkade oss i poolen med jämna mellanrum, det var en galet varm dag. Lillasyster och jag gjorde enorma kanonkulor tillsammans, vi var som två valrossar i en godisaffär... ^^
Plask!

Vår helg fortsatte idag uppe hos Mårtens föräldrar i stugan. Jag åt årets första jordgubbar med mjölk, mumma! Allt var lugnt och skönt tills jag återigen påmindes om baksidan med att åka ut på landet...
...spindlar!

Den här var ungefär 7 cm i diameter (med benen, gaah annars) och jag tror att den levde på dvärghamstrar och duvungar. Efter det lite halvtraumatiska slutet åkte vi hem igen där vi invigde min tjugofyraårspresent, en supersnygg ”tantcykel”, genom att åka på picknick. Vi hittade en jättefin dunge full av blommor där vi åt vår goda korvsallad och tittade på havet. Det var verkligen ett perfekt slut på en perfekt helg, jag har inte ens bränt mig! ^^

Fina blommor!

Hoppas att ni också haft en härlig helg!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Låter som du haft en bra helg, dock kunde man ju ta bort det där med spindeln. Läskiga kryp det där! Huh!

Men min helg har också varit bra. Råkade ut för en mindre spindel, men den skulle säkert kunna äta upp mig (har värsta spindelfobi).

Va fina dina monster är. :)

Anonym sa...

Gud, vilka fina figurer du gör, jag bara satt här och gapade över bilderna. Jag vill också kunna virka så bra (läs skapa så bra)!
Ang. mosterspindeln så fick jag med mig en livs levande tarantel i en banankartong vid en flyttning för 15 år sen, så anticimex fick komma och spruta. Dom hittade den inte så jag fick ha mina redan packade kartonger uppe på en vind under vintern för att monstret skulle frysa ihjäl. Sen dess kan jag knappt se en spindel på bild, så gissa om jag hoppade till då jag såg din.

Related Posts with Thumbnails