Pages

5 maj 2008

Ångest och dragning

3 kommentarer:
 
Efter en helg full av magkatarr och jobb är det nu äntligen måndag! Jag är nog en av få som faktiskt gillar måndagar och det är för att jag alltid rivstartar veckan med en ledig dag. Måndagar är bästa dagen att vara ledig! Man får ingen ”ny vecka på jobbet”-ångest (jag har hört att det är en vanligt förekommande känsla) och man kan lugnt strosa runt på stan och uträtta sina ärenden bland pensinärer och småbarnsföräldrar. En givet bra start på veckan! ^^

En annan känsla kom dock över mig igår kväll efter att ha läst intervju med en kvinna på skatteverket. Det var den sällsynta men mycket ökända ”var är min deklaration”-ångest. Den var påtagligt mycket större än mina erfarenheter av ny jobbvecka-oron och jag spenderade två timmar av min kväll med att försöka komma fram till skatteverket per telefon. Detta var ett omöjligt uppdrag, förmodligen för att deklarationsångest infunnit sig hos många fler än bara mig, och när telefontiden gick ut fick jag helt enkelt ge upp. En natt av mardrömmar och sängslängning (det är när man oroligt kastar sig runt bland kuddar och täcken, så klart) följde och när jag gick upp i morse (kl. 11.09) hade jag ett tydligt mål med dagen – att lösa mitt deklarationsproblem. Jag gjorde ett nytt försök att ringa S.V. och den här gången lyckades det, min måndag kunde inte börja bättre! Jag fick prata med en mycket trevlig tjej som bekräftade att det inte skickats ut någon deklaration till mig, detta då jag pluggade och därför tjänade så lite förra året att jag inte behöver deklarera alls. Så en massa ångest för ingenting, det var lite snopet må jag säga men jag är för lättad för att känna något annat än glädje. Nog om ångest...

... nu till den spännande dragningen!
Herr Sambo drar lotten

Och vinnaren är
Grattis Kicki! Maila din adress till mia@foxypanda.se så skickar jag iväg paketet direkt!

Sist men inte minst, en bild på de glada sockerärtorna som nu bor i en balkonglåda.

Se så de växer!
De har till och med börjat öva sig på att stå ute. Jag är en stolt ärtmamma! ^_^

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh vad roligt!!! Vad glad jag blir!!! :D
Har skickat ett mail. :)
Kram Kicki

Anonym sa...

Älskar dina fina virkade figurer!
Jag har länkat till din sida. Hoppas det är ok.

Anonym sa...

Ja, då får jag ta å säga grattis till Kicki då! Kul med lite lottodragningar
/Joanna :D

Related Posts with Thumbnails