Pages

10 december 2007

Flytt och försäljning / New apartment and x-mas things

3 kommentarer:
 
I månadsskiftet flyttade vi till en ny lägenhet och en hel månad har flugit förbi. Nu när jag sitter här känns det som att det bara gått en vecka men datumen på förra inlägget säger något annat.
Så vad får man ut av en månads flyttstökande?
Inte mycket, måste jag ovilligt erkänna. Jag fick packa ner allt mitt pyssel för ett par veckor sen och nu står det i mitt blivande pysselrum, fortfarande i sina kartonger. Ett litet förråd med några garnstumpar fick jag plocka fram för att inte ligga av mig helt med virkandet. Mitt nya pysselrum står sist i ordningen att bli fixat så det dröjer ett tag till innan jag kan sätta igång på riktigt igen, till dess kommer jag mest ägna mig åt småprojekt. Jag har en hel låda full med oavslutade amigurumis och det här är kanske ett bra tillfälle att beta av lite i den. Vi får se vad det blir av den kommande månaden.


On December 1st I moved to a new apartment and a whole month has just flown past. Sitting here now it feels like it’s only been a week but the date on the last post tells me something else.
So what do you get from a month full of moving business?
Not much, to be honest. I had to pack all of my craft supplies two weeks ago and now it’s standing in my soon to be craft room, not yet unpacked. My craft room is last on the “to do” list and I think it’ll be awhile until things are back to the way they were before. I’ll probably just work on some small projects ‘til then, hopefully dive into my WIP-box and finish things up in there. We'll see what this month brings.

Panda väntar otåligt på att pysselrummet ska bli färdigt.
Panda is waiting impatiently for the craft room to be finished.

I helgen hann jag faktiskt vara med på en julmarknad nere i stan, det var en välbehövlig paus från flyttröran. Jag hade virkat ett gäng juliga figurer och de som blev över säljer jag nu här.

Here are some Christmas things I made and sold on a market. I love the tiny snowballs! :D

Granarna är ca 11 cm höga. Dekorationer: 1&5 har en ullig girlang, 2&4 har ett pärlband, och 3 en rosa fluffgirlang. Pris/st: 85krSnöbollarna är virkade i ulligt garn och galet mjuka. Pris/st: 65kr Nummer 2 och 5 är sålda.Grisen är utrustad med två bjällror för att vara lite extra julig. Såld!
Förpackning står jag för men porto på 11 kronor tillkommer.
Hur går det till då?
Jo, så här!
1. Du skickar ett mail till mia@foxypanda.se med numret på figuren/figurerna du vill ha, samt din adress.
2. Jag mailar dig mitt kontonummer.
3. Du sätter in pengarna och när jag fått betalningen skickar jag figuren (samma dag om klockan inte är efter 18.00).

Först till kvarn gäller så tveka inte, köp en Foxy Panda-figur nu när du har chansen! :D
Bye for now!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta små granar och snöbollar! Hoppas det går bra med försäljningen. Hur gick det på julsmarknaden? tyckte det va så tråkigt att jag inte kunde vara med, hade inte hunnit göra några kort på så kort varsel, men kanske nästa gång. kram på dig vännen! Ps. Är det någon ny regel att man inte kan fylla i vad man heter och sin adress? Gillar inte det :)

Anonym sa...

Panda ser så ledsen ut! Måste vara alldeles uttråkad ;)

Cessan sa...

Det var länge sedan som jag tittade in här! Hoppas försäljningen gick bra! Det små söta granarna kan jag tänka mig att många ville ha! Jag har valt att ge dig en "You make my day" award för att jag gillar att besöka din blog och se vad du kan göra med garn! Om du vill ge den vidare kan du gå till min blog! ha en riktigt good jul och hoppas se mer av dig nästa år!

Related Posts with Thumbnails