Pages

30 januari 2012

Förkyld eller lappsjuk?

3 kommentarer:
 
Jag har varit dundersjuk i över en vecka nu och är rasande trött på det. Febern och näsrinnet har äntligen gått över men halsen är full av envist harkel och är alldeles hopsvullen. Idag besökte jag doktorn men trots att jag tvingades genomlida den äckliga undersökningen pet med överdrivet stor tops i halsen så fick jag inga svar. Därför kokar jag nu nyponsoppa och skissar på ett projekt som ska hålla mej varm nu när kylan kommit till Skåne. Tänk att vi också fick lite snö till slut! :)

Min tyghylla är full av tyger som bara väntar på att användas och jag har bestämt mej för att testa på att sy ett lapptäcke. Det kommer bli ett härligt murrigt täcke och jag använder mej av ett mönster från boken Tildas hus. Tygerna är köpta på Panduro och nästan alla kommer från Tildaserierna. En slags ritning är ihopklurad och i morgon är det dags att stryka och klippa rutor, det ska bli riktigt roligt!



Jag hoppas att du är pigg och kry där ute i kalla Sverige och att du har haft en bra första månad på det nya året! :)

3 kommentarer:

Junebacken! sa...

Härliga tyger, den kommer nog bli jättefin! =)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vad mysigt med lapptäcket (inte att du är sjuk). Och så välplanerad du är, när jag ska göra lapptäcken så bara gör jag lite. Kanske inte hade varit helt fel att ha en ritning att gå efter :)

nattugglan sa...

Så himla fint täcket blev.. fick lite inspíration att börja på ett täcke.. jag har oxå mycket tyg i mina lager.. skulle räcka till flere täcken..ditt va fint!!!

Related Posts with Thumbnails