Pages

24 juni 2007

I veckan avslutade jag två beställningar, en katt- och en jordgubbsinspirerad maskot. Jordgubben är rosa eftersom kunden ville att dom skulle matcha varandra. Jag ska nog testa att göra en röd också snart, sommaren till ära. Maskotarna har en karbinhake att hänga i, då kan man fästa dom i en väska eller kanske i en barnvagn. Dom gillar att hänga med. ^_^

Väldans söta, om jag får säga det själv.

14 juni 2007

Idag var sista dagen på mitt jobb och nu har jag sommarlov i två hela månader innan skolan sätter igång till hösten. Det ska bli väldigt skönt! Jag ska försöka komma igång med mina stora planer på riktigt och fokusera på sånt som gör mej glad. Mycket pysslande kommer det att bli och minst en flytt är inplanerad. Jag har verkligen sett fram emot min ledighet så imorgon ska den firas storslaget med ett restaurangbesök. Mums säger min mage!


En liten avskedsgåva som jag gjorde till min handledare på jobbet.

5 juni 2007

Jag har haft planer på att sy små börsar med broderade figurer på och i förra veckan tog jag tag i projektet på riktigt. Köpte tyg, blixtlås, garn och en ny fin syram och sedan gick veckan åt att brodera, först ut en liten robot. Idag plockade jag äntligen fram symaskinen och påtade ihop den första börsen, ett riktigt måndagsexemplar. Det är andra gången jag syr i ett blixtlås i hela mitt liv och det blev inte så bra som jag hade planerat. Nästa gång ska jag använda rätt pressarfot...

En liten bild på resultatet

4 juni 2007

Igår gjorde jag färdigt den här lilla kompisen. Jag började virka på henne för flera månader sedan men efter huvudet och öronen tog det stopp, jag visste helt enkelt inte hur hon skulle se ut. Så i förra veckan såg jag att det var en tävling på forumet Craftster, gör ett fantasidjur var uppgiften, och då bestämde jag mig för att det rosa huvudet skulle bli till en hel figur och vara med i tävlingen. Och så blev det. Efter några timmars virkande och pysslande så blev hon faktiskt färdig, i tid för en gångs skull. ^^ Om du vill ta en titt på hela tävlingsbidraget kan du klicka här.




29 maj 2007


I lördags var jag och Mårten (herr pojkvän) på barnkalas. Ett par kompisars son blev ett år och jag bestämde mig för att göra en liten dinosurie till honom. Som den tidsoptimist jag är väntade jag ända till lördag förmiddag med att sätta igång på riktigt, som tur var hade jag gjort huvudet och fötterna ett par dagar tidigare. Men stressig blev det ändå, det slutade med att jag sydde fast de sista delarna i bilen på vägen till kalaset och min etikett sattes på inne på BR medan vi packade in den andra presenten. Som du ser på bilderna så blev det inte ens en dino utan en alien, att virka en svans är svårare än vad man kan tro. Födelsedagsgrisen blev glad hur som helst och jag blev nöjd med slutresultatet. Nästa gång ska jag inte vänta till sista minuten... förhoppningsvis. o_O

Dåliga bilder. Fick fota med mobilen... >_<

Igår fick jag äntligen besked från folkhögskolan jag sökte till för några veckor sen. Jag blev antagen! Det betyder att jag börjar plugga konsthantverk i augusti, jag kommer alltså pyssla dagarna i ända! Helt galet roligt! ^^

Related Posts with Thumbnails