Pages

11 december 2009

Nu är det snart jul och vad passar väl bättre i julklapp till en virkintresserad vän eller släkting än en amigurumibok och lite garn? Om du beställer en bok av mej och betalar senast den 18 december får du boken innan julafton, tyvärr har jag ingen möjlighet att skicka böcker i förskott. Just nu följer det med en tändsticksask på köpet, det passar ju utmärkt nu när det är dags att tända alla juleljus. Skriv vilken ask du vill ha när du beställer boken, om just din ask skulle vara slut skickas en annan istället.

Du kan förstås också köpa bara tändsticksaskarna om du vill det, det finns några olika att välja mellan men bara några av varje så det är först till kvarn som gäller. Askarna kostar 9 kr styck och du kan välja mellan de här

Panda, Julsyrsa, rosa monster, grönt monster, sköldpadda, isbjörnen Tyra och minidjävul

Köper du en ask tillkommer porto på 6 kronor, köper du 2 eller fler går portot på 12 kronor. Skicka ett mail till order@foxypanda.se om du känner dej sugen.

God jul & mumsig sko
önskar Tilda

8 december 2009

Vi har haft en fullspäckad helg och varit ute mest hela tiden, på lördagen stod jag på en ruskigt kall julmarknad och på söndagen gjorde vi ett besök på Fredriksdals mysiga julmarknad. Vi tittade på djuren, drack glögg och köpte mumsiga minispettekakor. Panda var lite trött och fick åka med Tiger i lilla fröken A:s vagn, dom hade det riktigt mysigt där inbäddade i fårskinnsfäll och filt och man kunde inte bli annat än avundsjuk. ^^
Nu börjar det närma sej slutet på nya boken och jag har bara ett par mönster kvar att avsluta. Den här lilla kompisen jobbade jag på i helgen när fingrarna hade tinat.
Ännu en hemlig amigurumi

5 december 2009

Idag stod jag på världens kallaste julmarknad i ett blåsigt Helsingborg. Efter ett akutbesök på H&M där jag inhandlade extrastrumpor, mössa och vantar blev dagen bättre och jag vill nog till och med påstå att det var riktigt trevligt. Jag fick träffa många härliga människor och en av de gladaste kommenterarna här på bloggen kom och hälsade på, det värmde rejält där i kylan! Vi ska absolut ha fler pyssliga marknader, men det blir till sommaren när vädret är lite snällare. ^^

Min goda vän Magdaloony sålde sina superfina servetter och eftersom alla våra hjärnor drabbats av frostskador och inte ville fungera som de borde råkade hon ut för en felväxling. Därför passar jag på att efterlysa den mycket trevliga kvinnan på cykel som inhandlade två paket servetter och fick växel på en femhundring. Nu när hjärnorna tinat upptäckte vi att själva femhundringen aldrig mottogs. Om du ser det här får du gärna kontakta servettmakerskan på
magdaloony@gmail.com

Nu ska jag krypa ner i soffan under mitt duntäcke och njuta av en kopp varm choklad, det ska bli underbart!

4 december 2009

Imorgon packar ett helt gäng kreativa tjejer ihop sina egendesignade prylar och sticker ner på stadens torg för lite julmarknad. Jag kommer stå där och sälja lite blandade 'gurumisar, juliga tändsticksaskar och självklart några böcker. Om du har vägarna förbi får du gärna stanna till hos oss och kolla in utbudet!

Om det oturligt nog skulle regna ställer vi tyvärr in, vi har inga tält och våra saker vill inte bli våta. Så håll tummarna för oss. ^^

1 december 2009

Det har blivit en massa kalasande de senaste dagarna och jag har fått ägna mycket tid i köket, hurra för det! Igår kom vår svägerska över på födelsedagsmiddag och grattiscupcakes och jag fick testa ännu ett smarrigt recept. Den här gången blev det chocolate cupcakes härifrån och dom fick någon form av medalj för mumsigaste mumset någonsin. Frostingen är rena rama himmelriket och jag hoppas att du har något att fira så att du kan testa receptet. Du kan tex fira att det är mitt i veckan eller varför inte baka några goda kvällsmuffins? ^^
Related Posts with Thumbnails