Pages

5 maj 2009

Flicka på väg

14 kommentarer:
 
Jag har inte haft så mycket tid över för bloggen senaste tiden, jobb, virkande, releasepartyfixande och lägenhetsköp har tagit på krafterna. Nu har jag hittat ett bra festställe och idag skrev vi på alla papper hos mäklaren så nu känner jag mej lugn och glad igen, allt har blivit så bra! Tiden har inte räckt till för att svara på alla fina kommentarer och det ska jag försöka bli bättre på, jag läser alla och blir alltid lika glad men det där med att svara har jag varit för dålig på. Skärpning på mej!

Jag arbetar mej vidare genom de ofärdiga amigurumisarna och den här gången har jag tagit tag i flickhuvudet jag virkade för över ett år sen. Jag har kommit en bra bit på vägen och än så länge är jag nöjd. Det är väldigt roligt att virka en människa, det var längesen!
Here’s a girl I’m working on right now

14 kommentarer:

Jullan sa...

Så söt hon är! Ser att du använder ett "luddigt" garn, är det ull? Ser fram emot när din bok ligger i brevlådan, hoppas den finns här på måndag! Mitt nästa projekt blir nog också en docka, men först får det bli ett besök i garnaffären!

Rebecca sa...

Så fin, man känner för att ta fram symaskinen och klä henne i en klänning med turnyr:-)

Tanjis sa...

Den ser ut att bli jättefin! :)
Jag längtar efter din bok, inte för att jag är så bra på att virka men man kanske kan bli.......

Tycker din sida är underbar, kikar in här men brukar inte skriva något men passade på denna gång!

Lycka till med releasepartyt!

Maria sa...

Haha, Hej Mia. Herregud vilken rolig sida. Och vilka älskvärda konstverk. Vad duktig du är. Amigurumi...nytt ord för mig. Men nu vet jag vad det är också. Så kan det gå när man letar efter mönster till en liten virkad klocka. (Jag är inte duktig på att virka). Och så hamnar man på en cool sida som det här.

Kram kram Maria

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Jag säger bara *yey* och jag kommer vänta otåligt ;)

http://virkaholic.blogspot.com/2009/05/titta-vad-jag-fick.html

Ewa sa...

Hej!

Jag beställde din bok via din blogg, men har inte hört något. Undrar nu om du fick meddelandet, eller om det vart något fel?

Mvh
/Ewa

ewa67eriksson@hotmail.com

florin design sa...

Vad fin hon blir!!!

Jag undrar vad du använder för garn när du virkar dina Amigurumisar? Är mönstrena i boken anpassade till nått särskiltl garn?

Pom A sa...

Vilka fina orginella amigurumis du producerar. Har precis börjat virka. Det är en helt ny värld som öppnar sig. och Det är roligt att titta runt och upptäcka hur mycket det finns. Vart säljer du din bok?

// Pom

Emeli sa...

Jag längtar efter din bok! Ska virka kaninen så fort boken dimper ner i brevlådan. Fråga: var har du köpt "ögonen" som den rosa kaninen har?
Hej svejs.

Linda sa...

Nu har jag fått din bok :-) Den är jättefin! Men det var ju himla tråkigt att förlaget tryckte en felaktig version. Lite extraord här och där gör ju inget, men synd om det skulle vara fel i mönstren. och figurerna är så underbara. hade redan hunnit glömma bort vilka de var ;-)

Emilia sa...

JAg tycker att den är jätte fin, boken kommer nog på måndag. Ska bli jätte kul att läsa den. De som läser kunde ju skriva amibyme.blogspot.com i adress fönstret och lämna en kämmentar. JAg är ledsen att jag skriver det här men jag vill så gärna att någon ska besöka min sida!!

Zanna sa...

Hej hej! Jag älskar din bok! Har virkat flera av dina saker. Jag undrar en sak. Jag ska stå på en julmarknad i vinter och funderar på om man får sälja dina svampar? Eller hur funkar det? Tacksam för svar! Mvh Zanna

Mia sa...

Vilka underbara små figurer! Jag håller själv på att virka lite figurer. Mest har det blivit kakor, tårtor,cupcakes & grönsaker. Annars hör jag tilldet smycketillverkande & scrappande släktet. Men jag måste nog köpa din bok ändå! Skulle gärna vilja länka till dig från min blog, är det OK för dig?
mvh//mia

Madelene sa...

var köper du dina virknålar? ser att den du har på bilden är bredare och antagligen skönare än en av vanlig smal modell som jag använder!
Anledningen till varför jag frågar är att jag får så otroligt ont i mina fingrar efter att ha virkat ett tag, skulle gärna vilja skaffa något bättre!

Tycker att du är väldigt beundransvärd och mycket mycket duktig på det du gör! Jag får nog ta och köpa din bok så jag kan utvecklas och kanske bli lika duktig som du! (I wish):)

tack på förhand för svar!

Related Posts with Thumbnails